Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Daržovės

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Daržovių klasifikacija. Daržovių grupės, asortimentas ir kokybė. Daržovės – ir maistas, ir vaistas. Agurkai. Aguročiai. Moliūgai. Arbūzai. Patisonai. Baklažanai. Saldieji ankštpipiriai. Pomidorai. Kukurūzai. Pupelės. Žirniai. Rabarbarai. Rūgštynės. Šparagai. Krienai. Gūžiniai baltieji kopūstai. Gūžiniai raudonieji kopūstai. Žiediniai kopūstai (kalafiorai). Salotos. Salotinė cikorija. Špinatai. Svogūnai. Česnakai. Porai. Burokėliai. Bulvės. Morkos. Pastarnokai. Salierai. Petražolė. Garstyčios. Daržovių apdorojimas ir paruošimas. Daržovių laikymo ir išsaugojimo būdai.

Ištrauka

DARŽOVIŲ KLASIFIKACIJA

Daržovėmis vadinami vienmečiai, dvimečiai ir daugiamečiai augalai, kurių įvairios dalys (stiebai, lapai, lapkočiai, žiedai, vaisiai, šaknys, šakniastiebiai, gumbai) vartojamos maistui arba kaip prieskoniai.
Pagal augalo dalies vartojimą daržovės skirstomos į:
• vegetatyvines, kurių valgoma yra požeminės dalys, stiebai, jaunos ataugos su lapais, pumpurais ar žiedynu. Tai - gumbavaisiai, šakniavaisiai, kopūstinės, salotinės ir špinatinės, svogūninės ir desertinės daržovės;
• vaisines, kurių valgomi vaisiai. Tai pomidorinės, moliūginės, grūdinės ir ankštinės daržovės.
Pagal vartojimo būdą daržovės skirstomos į:
• valgomos be papildomo apdorojimo;
• tinkančios perdirbti.
Pagal ūkinius požymius į atskiras grupes skirstomos daržovės, kurioms reikia tos pačios
agrotechnikos, vienodų augimo ir vystymosi sąlygų. Tokia grupavimo sistema praverčia gamyboje dirbantiems specialistams.


Daržovių išvaizda ne visada rodo jų kokybę. Pvz., mažesniuose, vasarą lauke sunokusiuose pomidoruose paprastai būna daugiau vitamino C, nei didesniuose, užaugintuose šiltnamyje. O mažesnėse kopūstų gūžėse būna daugiau baltymų, vitaminų bei karotino.


DARŽOVĖS – IR MAISTAS, IR VAISTAS

Daržovės yra nepakeičiami maisto produktai, nes turi būtinų organizmui medžiagų – angliavandenių, kurie labai svarbūs kaip energetinė medžiaga (priedas Nr.1). Juose daug organizmui tinkamų amino ir organinių rūgščių, pektinų, fermentų, fitoncidų, makroelementų ir mikroelementų, vitaminų, (priedas Nr.2). Be to, daržovės skatina skrandžio sulčių sekreciją, žadina apetitą, su jomis geriau virškinami baltymai, riebalai ir angliavandeniai. Jų sudėtinės dalys veikia gydančiai, tinka nuo įvairių organizmo negalavimų. Ypač reikia daugiau vartoti žalių daržovių.
Agurkai – paplitusi daržovė. Agurkų tėvynė – Indija. Agurkus mėgo senovės egiptiečiai, graikai. Jų gydytojai agurkus skirdavo karščiui sumažinti.
Agurkuose yra 95% vandens, 4,5% sausų medžiagų, 0,8% baltymų, 1,5% cukrų, 0,8% celiuliozės, 0,5% pelenų, 2,28% vitamino C, 0,4 mg% vitamino B1, 0,03% vitamino B2. Iš šarminių medžiagų daug yra kalio, mažiau – kalcio, natrio, magnio, jodo, geležies.
Agurkai malonaus aromato ir skonio, todėl nuo jų pagėrėja apetitas, virškinimas. Svarbu tai, kad visos naudingosios medžiagos yra ištirpusios sultyse, iš kurių jas greitai įsisavina organizmas. Agurkų ląsteliena skatina cholesterolio šalinimą iš organizmo. Nuo agurkų mažėja žarnyno skausmai, greičiau išsiskiria šlapimas, tulžis.
Liaudies medicina rekomenduoja gerti grynas arba su medumi sumaišytas agurkų sultis, sergant viršutinių kvėpavimo takų kataru. Manoma, kad agurkai tinka nuo širdies ir kraujagyslių sklerozės, hipertonijos, kepenų ir inkstų ligų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-21
DalykasBotanikos konspektas
KategorijaBiologija >  Botanika
TipasKonspektai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis22.73 KB
AutoriusVandena
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaSimno specialioji mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word DARZOVES [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 13 puslapių 
  • Simno specialioji mokykla
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą